Pravidla Ucet
Nepřihlášen

Článek

Menu

Externé načítanie
Napsal: Quadman
Přidáno: 18.07. 2010

Máte problém s veľkosťou hry? Dajte toho čo najviac externe!

- Ako načítam obrázky?



Ak chceme načítať obrázok, použijeme jednoduchý príkaz:
global.obrazok = sprite_add(fname,imgnumb,precise,transparent,smooth,preload,xorig,yorig);


fname - Názov súboru, napr.: "obrazok.jpg"
ak máte súbor v nejakej inej zložke mimo hry, napr "/grafika/obrazok.jpg", tak použite working_directory+"/grafika/obrazok.jpg"

tiež ak máte GM6, nejde nahrávať obrázky vo formáte PNG

imgnumb - Číslo obrázku v sprite, (obyč. -1)
precise - Precise collision checking, (obyč. 1)
transparent - Transparetný obrázok, (obyč. 1)
smooth - Vyhladené okaje, (obyč. 0)
preload - Opakovanie obrázku, (obyč. 1)
xorig - Origin spritu X, (obyč. 0)
yorig - Origin spritu Y, (obyč. 0)


Celkovo by to mohlo vyzerať asi takto:
global.obrazok = sprite_add(working_directory+"/grafika/obrazok.jpg",-1,1,1,0,1,0,0);


Ako ho pridám ku objektu?
Každý objekt ktorý má sprite tak sa mu vykresluje sám. Ak chcete sprite načítať a uložiť objektu, musíte mu ho v evente draw vykresliť pomocou draw_sprite, v mojom prípade takto:
draw_sprite(global.obrazok,image_single,x,y);


Funguje to tak, že premenná global.obrazok sa tvári ako normálny sprite a teda je vnej uložený ten externý obrázok.





- Ako načítam zvuky?



Pre načítanie zvuku slúži podobný skript
sound_add(fname,kind,preload);


fname - Názov súboru, napr.: "hudba.mp3" (pre hudbu v zložke, rovnako ako sprite)
kind - 0 - Normal sound, 1 - Background music, 2 - 3D music, 3 - use multimedia player, (obyč. 0)
preload - Opakovanie hudby, (obyč. 1)


Celkovo by to mohlo vyzerať asi takto:
global.zvuk = sound_add("zvuk.mp3",0,1);


Prehraje sa potou pomocou
sound_play(global.zvuk);






- Ako načítam pozadie?



Úplne rovnako ako sprite. Skript je:
global.pozadie = background_add(fname,transparent,smooth,preload);


Popis argumentov je rovnaký ako u sprite.

Pozadie sa vykreslí takto:
draw_background(global.pozadie,x,y);



Autor: Quadman
Klíčová slova: externé načítanie súbor externí načítání soubor
 

Komentáře:

Napsal: DDL Blue
Přidáno: 04.09. 2010

V ukázce, co je tady, tj. příkaz draw_background(global.pozadie,x,y); patří do eventu draw. Kdyby jsi použil proměnnou background_index[0 až 7]=global.pozadie, tak to patří do create. Teda použít to můžeš kde chceš, kdyby jsi třeba to pozadí chtěl změnit po stisku klávesy, dáš to do eventu stisknutí klávesy atd.

Trvalý odkaz

Napsal: Neokelt
Přidáno: 04.09. 2010

Zdar velcí chytráci...

Přesně tenhle tutoriál jsem hledal , zvuk už tak přidat umím, jenže to pozadí mi nefunguje ...nechápu kam mám přidat skript na vykreslení , do eventu DRAW nebo Create ?? (Zkoušel jsem ale obojí a nejede to)

Zabývám se tím už 14 dní a nic ...Chci jen přidat pozadí... nemůže to být takový problém...:-( Neokelt

Trvalý odkaz

Napsal: Quadman
Přidáno: 18.07. 2010

No tak snáď niekomu poslúži :)

Trvalý odkaz

Napsal: NicharCZ
Přidáno: 18.07. 2010

Oprav si vzhled článku, jinak dobrý. Místo <> se používají [] (Alt Gr+F,G)

Trvalý odkaz

Velkej Chytrák
Copyright (c) 2001-2010