Pravidla Ucet
Nepřihlášen

Článek

Menu

GML - Images
Napsal: NicharCZ
Přidáno: 17.07. 2010

Nastíním vám práci s obrázky, tedy představím vám funkce, respektive proměnné "image_..."

Práce s images



Nejprve bych vám rád řekl, že to jsou proměnné, takže se dají měnit, co je proměnná jistě víte. Nevěděl jsem, jestli je mám rozdělit na PRO a Lite, ale nakonec jsem se na to vykašlal, protože jich moc není...

Tady je máme...
image_alpha
• Určuje průhlednost obrázku
• 0 = průhledná, 0,45 = 55% průsvitná, 1 = neprůsvitná

image_angle
• GM PRO!
• Natočení sprite, nikoliv objektu
• Hodnoty od 0 do 360 (stupně)

image_blend
• GM PRO!
• Přes obrázek přetáhne "jakoby" barevnou fólii
• K image_blend můžete přiřadit barvy, nebo si namíchat vlastní: make_color_rgb(...)
• Příklad: image_blend=c_yellow (obrázek dostane nažloutlý nádech)

image_index
• Index subimage (podobrázku)
• Zvolí určitý subimage daného obrázku

image_number
• Vrací počet subimages v obrázku
• Proměnná, kterou nelze měnit :D

image_speed
• Rychlost přepínání subimages
• Možnost porovnat se sprite editorem (ukázka přepínání - náhled)

image_xscale
• Změní velikost obrázku na x-ové souřadnici
• Podporuje reálná čísla
• image_xscale=0,5 //obrázek se 2x zmenší
• image_xscale=4 //obrázek se 4x zvětší

image_yscale
• Totéž, ale na y-ové souřadnici

Příklad:


Step:
image_alpha-=0.05
image_xscale+=0.1
image_yscale=image_xscale

Obrázek se bude pomalu zprůhledňovat až do neviditelnosti (hodnota 0) a zvětšovat. Takže to bude působit dojmem, že se rozplývá...


image_xscale=4
image_xscale=image_yscale //obrázek se zvětší rovnoměrně


Opět děkuji za komentáře, kritiku, pochvalu, sdělení i tipy...
Ostatní díly seriálu:
[17.07. 2010] - GML - Instances
[17.07. 2010] - Draw actions
Klíčová slova: image alpha blend index number speed scale speed sprite subimage obrázek proměnná
 

Komentáře:

Napsal: Smrt
Přidáno: 26.12. 2010

Díky moc.(Vyzkoušet to nemůžu jelikož nemám pro verzi, nejsou prachy :D )

Trvalý odkaz

Napsal: DDL Blue
Přidáno: 16.12. 2010

WTF? Sme se asi nějak střetli, čteš mi myšlenky Nichare :D

Trvalý odkaz

Napsal: DDL Blue
Přidáno: 15.12. 2010

Vyzkoušej to ;)

Trvalý odkaz

Napsal: NicharCZ
Přidáno: 15.12. 2010

Vyzkoušej to.. ;)

Zvětšení obrázku nemá vliv na jeho otočení. Když bude mít třeba image_angle=29 a zvěší se, tak to vyjde stejně, jako bys ho měl na 0 a potom ho otočil na 29. Abych ti odpověděl, tak se výsledná kvalita kvůli rotaci nezmění. :)

Trvalý odkaz

Napsal: Smrt
Přidáno: 14.12. 2010

Mám dotaz ohledně image_xscale/yscale

když ten obrázek zvětším a zároveň bude mít nastavenou jinou dirkci (image_angle) tak se obrázek bude zvětšovat podle jeho základní direkci nebo podle té kterou mám nastavenou...

Prostě...jestli se zvětšuje na y xové a x xové souřadnici podle roomu nebo podle spritu? Díky

Trvalý odkaz

Přidáno: 18.07. 2010

Ten image_alpha funguje, mě jde bez problémů

Trvalý odkaz

Napsal: NicharCZ
Přidáno: 18.07. 2010

Opraveno... Jen si nejsem jistý s tou image_alpha, pamatuju si, jak mě to nešlo v GM6 Lite tuším...

Trvalý odkaz

Přidáno: 17.07. 2010

image_alpha funguje i pod Lite, v manuálu není psané nic o tom, že je potřeba Pro verze. A v tom posledním příkladu by mělo být "image_xscale=4;image_yscale=image_xscale;", aby se zvětšil rovnoměrně.

Trvalý odkaz

Velkej Chytrák
Copyright (c) 2001-2010