Pravidla Ucet
Nepřihlášen

Článek

Menu

U3D Díl 1
Napsal: Druid
Přidáno: 07.08. 2010

Tak, tenhle díl už maj určitě všichni zmáknutej, ale nerad bych sem dával rovnou druhej, takže pěkně popořadě.

Tak.. Milé děti pro dnešní díl budeme potřebovat.

1. Game maker pro (6 bo 7 .. postup by měl být stejný)

2. SDK Pro U3d (link zde -http://www.ultimate3d.orgSDK.zip)

3. Textury podlahy a zdí a konce
Nejdříve si vytvoříme složku s hrou. Nazvěte jí tak jak se vám zlíbí. Do ní rozbalte složku SDK a potom vytvořte složku gfx kam zkopírujte textury pro zeď a zem.
Otevřeme si basic soubor podle toho jakou verzi GM máme. A začneme s ůpravami. Jako první si načteme textury. To uděláme tak že otevřeme object control a do něj vpíšeme kód v následujícím formátu :
LoadTexture("cesta k souboru",id textury);
v akci to bude vypadat nějak takhle
LoadTexture("gfx/zed.jpg",2);
My konkrétně budeme načítat textury zeď a zem takže to bude vypadat asi takhle.
Takže textury jsme si načetli a teď se vrhneme na úpravu kamery. Já konkrétně jsem si změnil ovládání z šipek na písmenka WSAD to snad zvládne každý sám, jde o 2 kliknutí Nás spíš zajímá event create a proměnná speed2. Tu si nastavíme na 1 to je podle mě ideální rychlost pro bludišťovky ale je to na vás.
Teď texturování zdí a podlahy. Tady bude zase stačit nastavení proměné textury v create eventu. Proměnné nastavíme id číslo textury kterou na daný objekt chceme použít. A tak si nastavíme obě zdi i podlahu.
Tak. A teď si vytvoříme konec. Bude to vlastně jen zem na kterou když hřáč šlápne hra skončí(nebo se posuna do dalšího levelu) Je to jednoduché, klikneme pravým dlačítkem na floor. A dáme duplicate. Stejným postupem jako je uveden o pár řádků výš mu přiřadíme texturu ,,pro konec” Jako jednu z posledních věcí si nastavíme kolize. Nejdříve u všech zdí zaškrtneme solid.
A potom v objektu kamera, přidáme kliknutím na add event kolizi s wall_v a wall_h a do obou přidámě kód speed = 0; To pro začátek bude stačit.
Potom nastavíme kolizi s plošinkou pro konec. To zvládne každý sám. Add event-Collision a do Actions dejte cokoliv podle vaší libosti. (konec hry, how message VYHRÁL JSI a podobně. Tak. A můžem začít stavět. Smažeme starý room co už tam byl a přidáme nový. Do něj umístíme objekt control a můžem začít stavět naše první bludiště. A poté se můžem pustit do hraní. Teď bych mohl napsat pokračování příště, ale budu na vás hodný a tak si bludiště ještě v tomhle díle vylepšíme. Mnohým z vás se zdají ulice bludiště moc široké. Někteří se při stavění prostě jen ,,nedrželi zpátky” a začíná jim klestat frameskip. Na to je jednoduché řešení a to MLHA Je to jednodušší než se zdá. Stačí když otevřete object control a do create eventu vložíte script set fog.
Potom stačí nastavit argumenty a to takto : argument0 = R - argument1 = G - - Barevnost mlhy se nastaví klasickým RGB argument2 = B - argument3 = Kde mlhá začíná argument4 = Kde končí S argumentem 3 a 4 to che experimentovat. Já třeba nastavil argument3 = 10 argument4 = 50 a výsledek :
Možná se vám to pořád zdá takové suché a bez atmosféry. A proto ještě přidáme ambient. A to proč ? Jak vidíte na obrázku ambient je velký tvořič atmosféry, díky němu můžete ,,zakouřenou kuchyni” rázem změnit v sídlo sídlo bubáka.
Ambient se přidává naprosto stejně jako mlha. Akorát místo set fog přidáme SetAmbient a nastavujeme jen první 3 argumenty a to jsou zase RGB údaje. Já použil následující údaje: argument0 = 7 argument1 = 7 argument2 = 7 Tak atmosvéru by jsme mohli doladit vhodným osvětlením. Dvojklikneme si na objekt light_point. Nastavíme si ůdaje podle toho jak se nám to hodí. Poskytnu vám malinké vysvětlení co která proměnná znamená a k čemu je. R G a B to už asivšichni známe to je jen jakou barvou má naše světýlko svítit. Z je jak vysoko má být a Range jak daleko má svítit. Já jsem změnil akorát Z na 20 a range na 300. Potom jsem přenastavil konec mlhy na 150 a začal jsem osvětlovat.
Tak. A to by bylo pro dnešek vše. Příště se možná kouknem na zoubek modelům a přidáme si zbraň.

---------------Přílohy---------------

Linky na stažení textur ze ,,zdroje

http://www.druiduv.net/IMG/u3dtut/1/zem.jpg

http://www.druiduv.net/IMG/u3dtut/1/zed.jpg

http://www.druiduv.net/IMG/u3dtut/1/end.jpg

Zdroják

http://www.druiduv.net/IMG/u3dtut/1/1dil.zip

tutorial ve formátu PDF

http://www.druiduv.net/IMG/u3dtut/1/u3d_by_Druid_1_dil.pdf
Ostatní díly seriálu:

Komentáře:

Napsal: bildo
Přidáno: 14.08. 2010

Taky jsem dlouho cekal na dalsi dil na Vch fore. Druid na Krevete psal, ze ho uz Ultimate tak nejak nezajima. Tak moc nedoufam na dalsi dil. :(

I kdyz neco pise i o priste.

To psal i v sekci navody a zadne priste nebylo. :)

Trvalý odkaz

Přidáno: 14.08. 2010

Hoď už sem ten 2. díl, asi půl roku na něj na VCH čekám, nemůžu se dočkat...

Trvalý odkaz

Napsal: Druid
Přidáno: 07.08. 2010

Hlavně rychlost a možnosti.

Trvalý odkaz

Napsal: NicharCZ
Přidáno: 07.08. 2010

Pěkný :) Jaké má výhody U3D před GM3D?

Trvalý odkaz

Napsal: DDL Blue
Přidáno: 07.08. 2010

On air ;) Jen si ještě udělej ty linky na download ;)

Trvalý odkaz

Velkej Chytrák
Copyright (c) 2001-2010