Pravidla Ucet
Nepřihlášen

Článek

Menu

Nekonečný sprite
Napsal: sutr90
Přidáno: 26.07. 2010

Následující tutoriál vám ukáže jak udělat iluzi nekonečně dlouhého spritu. Možnosti využití jistě vymyslíte samy. Dalo by se to využít jako dekorativní pruhy v menu, skrolující nápisy...

Takže co všechno budeme potřebovat? Hlavní je sprite. Sprite musí být větší, nebo stejně velký jako je room. Sice píšu větší, ale stačí když větší ve směru pohybu; tj. pro vodorovný pohyb širší a pro svislý pohyb vyšší. Origin spritu nastavíme libovolně. Ovšem z důvodu pozicování v Room Editoru bude nejlepší origin vycentrovat.  Dále budeme potřebovat jeden objekt - obj_scroll. Objektu přiřadíme náš sprite.

Následující kód je určen pro vodorovný posun!
V Create nastavíme rychlost pohybu:
hspeed = 5;//rychlost je libovolná
A do Stepu vložíme následující kód:
if(hspeed > 0){
   if(x>=room_width+sprite_xoffset)
      x -= 2*sprite_width;
} else {
   if(x<=-sprite_width+sprite_xoffset)
      x += 2*sprite_width;
}
Pokud víte, že hspeed bude stálá , je možné vynechat jednu větev podmínky. Nepatrně se tím sníží náročnost kódu.
 
Následující kód je určen pro svislý posun!
V Create nastavíme rychlost pohybu:
vspeed = 5;//rychlost je libovolná
A do Stepu vložíme následující kód:
if(vspeed > 0){
   if(y>=room_height+sprite_yoffset)
      y -= 2*sprite_height;
} else {
   if(y<=-sprite_height+sprite_yoffset)
      y += 2*sprite_height;
}
Pokud víte, že vspeed bude stálá, je možné vynechat jednu větev podmínky. Nepatrně se tím sníží náročnost kódu.


To nejdůležitější přijde nakonec. Umístění instancí do roomu. V room editoru musíme umístit dvě instance objektu obj_scroll a to takovým způsobem, aby vyplnily celou šířku/výšku roomu. Toho nejlépe dosáhneme tak, že obě instance budou na krajích přesahovat mimo room.
Je absolutně nezbytné aby obě instnce přesně lícovali; tj. nesmí mezi nimi být mezera, ani se nesmí překrývat! To by melo za následek nevzhlednou mezeru.


sutr90
Klíčová slova: wrap scroll sprite
 

Komentáře:

Napsal: jackm
Přidáno: 26.07. 2010

Super!Bez toho bych nemohl uděla mojí hru..:D

Trvalý odkaz

Napsal: Mikefiser
Přidáno: 26.07. 2010

Díky moc :) Můžeš třeba nakreslit dlouhou krajinku a pak to takhle pustit a ono to vypadá jako ,že se otáčíš ;) skvělý :)

Trvalý odkaz

Velkej Chytrák
Copyright (c) 2001-2010